Kérdése van?

+36 20 414 6806 +36 30 854 7410

 Üzenetküldés

Blog

Mit is jelent a garancia?

2024.01.27 16:52
Mit is jelent a garancia?

A klímaberendezés vásárlása nagy beruházás lehet, és fontos, hogy az ember megfelelő védelmet kapjon a vásárlás után, különösen ha technikai problémák vagy meghibásodások merülnének fel. Ezért a legtöbb klímaberendezés gyártója vagy forgalmazója általában kínál valamilyen formában garanciát vásárlóinak. De mit jelent valójában egy klímaberendezés garanciája, és mire szól? Ez a cikk arra válaszol.

 

Van, tudjuk, hogy létezik, és minél hosszabb időre szól, annál jobb, de igazából csak akkor gondolkozunk el rajta, amikor beüt a baj. Most nézzük meg előre, hogy a klímák esetében mire is vonatkozik a garancia?

Leggyakrabban egy év

A kifejezés arra utal, hogy egy klímaberendezés gyártója vagy forgalmazója vállal bizonyos garanciát a termék teljesítményére és működésére vonatkozóan. Tulajdonképpen a garancia az egyfajta biztosítást jelent, ami fedezheti a szerelési költségeket, sőt bizonyos esetekben, meghatározott időn belül még pénzvisszafizetési lehetőséget is biztosít. A leggyakrabban egy évre szóló, de akár öt évig is terjedhet a védelem. De például az általunk is forgalmazott Polar készülékeknél 3 év szól a berendezésekre, 5 év pedig a kompresszorra.

Alkatrész és munka

A klímaberendezés garanciája általában két fő területre terjed ki: munka és alkatrész. A munka azt jelenti, hogy ha a klíma valamilyen műszaki hibát mutat, a gyártó vagy a forgalmazó partner - jelen esetben a mi cégünk - ingyenesen javítja vagy cseréli ki a hibás alkatrészt, és ingyenes munkaerőt biztosít a javításhoz. Az alkatrész alatt pedig azt értjük, hogy ha a garanciális időszak alatt a berendezés valamilyen eleme hibásodik meg, anyag- vagy kivitelezési hiba okozza a problémát, akkor a gyártó/forgalmazó vállalja, hogy azt saját költségén megjavítja vagy kicseréli. 

A felhasználói felelősség

Minden esetben a gyártótól függ az adott modellre szóló garancia részletei, amiről a vásárlónak kell időben tájékozódni. Fontos megjegyezni, hogy ez a fajta biztosítás csak bizonyos feltételek mellett érvényes, a klímatulajdonosnak be kell tartania bizonyos előírásokat. Például a rendeltetésszerű használatot feltételezi, és nem vonatkozik olyan károkra, amelyeket a felhasználói hanyagság vagy a nem megfelelő telepítés okozott. Igény esetén a gyártó és a beszerelő is ad részletes utasítást a garanciális követelmények teljesítéséhez, például a rendszeres karbantartás vagy a hiteles szervizelő munkájának gyakoriságának szükségességéről. Az elmaradt karbantartás vagy ki nem cserélt szűrő nem adhat indokot kártérítésre.

 

Ezek alapján a klímaberendezés garanciája tulajdonképpen egyfajta biztonságot nyújt a vásárlók számára a berendezés meghibásodása esetén. Azonban fontos, hogy a vásárlás előtt alaposan áttekintsük a garanciális feltételeket, és értsük meg, hogy mire terjed ki és mire nem, hogy elkerülhessük a kellemetlen meglepetéseket a klíma üzemeltetése során.